söndag 19 oktober 2008

Kunglig nattsömn

Varje gång jag är i Stockholm blir jag alltid lika övertygad om att jag är fullt nöjd med att inte behöva bo där. Det är kul att få komma dit, men det är så skönt att få komma hem!

Den här veckan har jag lyckats gjort två resor dit, sen kan det gå över året innan jag åker dit igen. Jag vill gärna åka dit oftare, men gör det inte.

Det är ganska nära när det tar en timme och en kvart med tåg, men ändå så långt ifrån.

Något större nöje har jag inte haft för mig där precis, men jag var på kurs med jobbet som var intessant ialla fall. Det ska införas nationella prov för år tre från och med våren, så det var det dessa dagar handlade om.

Vi fick bo riktigt "kungligt" över natten på Hotell Mälardrottningen!

Jo, tjena säger jag bara. Vilken snuskbåt. Tur vi bara gick och la oss!

Min rumskompis vägrade att beträda golvet i strumpor eller bara fötter. Säkert mycket "mojs" i den heltäckningsmattan från 1807.

Inga kommentarer: