onsdag 15 juli 2009

Målardottern är i gång

Nu målas här igen! Nu är det taket i köket. Ett furutak som laseras i vitt, det ser ut att bli najs. Ljuset blir ett helt annat. En tapet ligger också och väntar på att få komma upp. Funderar även starkt på att måla de trista köksluckorna i grålasyr. Vet inte om jag törs. Men det skulle kanske kunna piffa upp det hela något. Något nytt kök är det inte tal om att sätta in på ett tag.

Nu till det roliga i renoveringen (den hör ju liksom till). Inget går som på räls. Igår laserade jag taket två gånger för att få ett bra resultat. När det var ca 10-12 brädor kvar tog lasyren SLUT. Nåväl det finns ju affärer som livnär sig på att folk ska få slut på färg och handla mer.

Håkan den snälle, åkte ner och köpte en liter till. Jag satte igång och målade men inser att buken jag fått hem är ljusare och inte riktigt lika täckande som den första. När jag är färdig går jag ut och kollar den gamla hinken....Japp, helt riktigt inte samma, lika.

(Man borde ju lära sig att kolla detta innan, men så är det när man heter Ivermärta)

Det lustig i refrängen är att han i affären tycktes VETA vilken bruk vi skulle ha och tog fram den.

Jag ringde för tips om hur jag skulle fortsätta och det var samma som jag räknat ut själv. Måla en gång till och se om det vita kommer i kapp. Just nu ser man en skillnad.

Not så roligt!

Det löser sig väl.......jag har ju tid....all tid i världen!

Inga kommentarer: