torsdag 6 maj 2010

Visste du? Har du hört om?

Reflektera det gillar jag....men ibland undrar jag om jag tänker för mycket?
Att många andra tänker mer på vad andra gör än vad de själv gör det är något jag också tänkt på. Eller hellre pratar om andra än sig själva.

Sist jag var på en sammankomst med ett sällskap konstaterade jag att det pratades mest om andra och minst om oss själva. Alla tycktes så upptagna av att prata om andra. När nästa dag kom tänkte jag fortfarande att jag inte visste vad de olika personerna sysslade med.


Men vem vet det kanske jag får höra av någon annan?

5 kommentarer:

Presens sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Presens sa...

Sånt är det... Antignen är man hemskt medveten om att man är "bättre" än andra, och vill då kanske inte vara den skrytsamma personen. Men de som lever i en "sämre" psykisk värld vill kanske inte ta upp det inför andra. Det är jobbigt med sådant. :)

Anonym sa...

Ere här man lämnar den där kommentaren ?

matts sa...

viktiga ämnen du tar upp
ska vidarbefodra din blogg

Anonym sa...

STOPPA TERRORN MOT DE SJUKA! Den kan drabba

DIG!

Rösta rödgrönt - för ditt EGET bästa.

Så enkelt är det - för ALLA utom miljonärerna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7799608.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7799614.ab

- Peter Ingestad, poet