torsdag 31 januari 2008

Korvhopparn

Hade i kväll hoppning på min ridning. Det är kul för det mesta. Ibland går det lite långt mellan gångerna och då "fegar" jag ur lite. Det tar lite tid innan man hittar tillbaka. Men idag hade jag en hoppglad häst som brukar hoppa mjukt och följsamt. Det gäller att få lite "snurr" på hästen bara som min ridinstruktör brukar säga.

Samtidigt som man har snurr, måste man hålla ihop....(hästspråk).....

Hur det var, så hade jag väl inte tillräcklig snurr och hästen tyckte att det var säkrare att stanna. Då är det lätt att man liksom hamna lite på halsen, om man inte kniper tillräckligt. En sån haslsittning gjorde jag. Men mycket nöjd att jag lyckats knipa mig fast.

Okej, ett nytt försök väntade.

Jag snurrade upp och tänkte att nu då!

Tvärnit! De fyra hovarna frös fast i ridhusspånet.

Hästen blev ju lång som en varmkorv! Ja, en varmkorv i full fart som är på väg, men ångrar sig precis vid grytkanten.

Jag hoppade (utan att riva) men hästen väntade på andra sidan. Såg nog rätt snyggt och mjukt ut. (Det var bara ett "häpp" som fattades med en graciös armrörelse, sa min ridfröken).


Avtrillning brukar betyda tårta.....

Inga kommentarer: