måndag 15 december 2008

Energiboll

I går gjorde jag värsta dörrkransarna! Jag blev mycket förvånad över mig själv. Ut i skogen och tog granris (jag bröt från granar). Tjejerna mina blev också förvånade och utbröt "men mamma, vad duktig du är"! Då blev jag en massa centimetrar längre. Vad många pengar man sparar dessutom och riktigt "egna och personliga blev dom". Jag har suktat på kransarna på Blomsterverkstan, men varit lite snål där. Nu är det klappat och klart och jag behöver inte gå där och sukta något mer på krans till jul i alla fall.

Idag hade jag och kollegan snöbollskrig på lunch rasten med eleverna. En flicka utbrister när vi kommer in från rasten " jag trodde inte NI skulle kasta på varandra med". Man ska leka mycket mer, det hör jag det!

Vad kommer all denna energi ifrån?

Psykologiskt kan jag tro! Bara 4 days kvar!

2 kommentarer:

LoWa sa...

Du ser: egna kransar! Bra! Du är på gång det känner jag på mig! På jullovet kanske du sätter igång och gör värsta homemakeovern!

Anonym sa...

idersanÅh, vad duktigt du är...Jag är inte lika händig som dig så jag skulle aldrig få ihop en krans,...Har svårt med midsomamrkransarna..
Jag har oxå bara 4 dagar kvar...härligt...Jag kommer att jobba en dag under lvoet men ev blir jag ledig då oxå...det ska bli skönt...