söndag 7 december 2008

julerött

Sedan en vecka tillbaka har jag färgat håret. Inget konstigt med det eftersom det är ett återkomande inslag i mitt liv. Men jag blidde inte nöjd det blev för rött för min smak. Så innan festen i fredags köpte jag hem lite nytt och "kastade i" (jag har haft färgen förr och kommer ihåg att den då funkade). Till min stora fasa ser det exakt likadant ut när jag är färdig. Fortfarande julerött, enligt min upplevelse. Jag längtar så tillbaka till mitt vanliga ljusa nu. Men nu kan jag nog inte ha i mer för då tappar jag väl allt barr?

Killar brukar inte särskilt ofta SE när man gjort något och detta är även denna gång min förhoppning. Men sen igår när jag var i stallet och jag möter M i trappan (där det dessutom är lite halvdunkelt) utbrister han innan vi går:

"Har du färgat håret förresten?"

Inga kommentarer: