fredag 19 december 2008

Här fick jag hugg

Sista dagen på jobbet idag. Sedan jag började där har alltid jag och kollegan fått den stora äran att bege oss ut i skogen för att ta vår egen gran. Idag kom då dagen "D". Vickan är just nu föräldrarledig och hemma. Men idag när det var vår tradition svek hon mig inte! Det är häftigt att gå där i skogen och välja bland alla granar.
"Den här?....nej, för gles....den här kanske? nej, för ojämn....vad var nu den där som vi tyckte såg bra ut?" Så kan det låta när vi går där i skogen....
Så här kan det se ut.....





Den glada "gransläparn" Dexter var ju så klart också med!
Nöjd och glad hoppar han in i bilen (han provade även min)....


Här är mitt hugg! Blött var det med, kolla in brallorna!

Årets nyhet var märkbanden, det förenklade det hela! Nästa år GPS?




Den här tror jag klarade sig i år.









































Inga kommentarer: