fredag 30 januari 2009

Friday it`s my day

Efter en vecka som började allt annat än bra och tog sig segt framåt, har nu äntligen fredag eftermiddag landat i mitt liv. Igår hade jag nära på att ta till lipen när alla människor är sjuka eller har sjuka barn på min lilla arbetsplats.

Jag och en till på hela stället. Kök och lektioner för f-6 elever på två! Ungar som är osams och en fröken som bara skulle vilja bli sjuk och åka hem eller ha småbarn som har feber eller åtminstånde en hund som har ont i magen då (för det sista är i alla fall sant).

Nejdå, fröken kärnfrisk och präktig med nordeuropas högsta arbetsmoral var hela dagen på jobbet. När jag fått i mig lunchen smet jag ut och satte mig och stirrade rätt ut i arbetsrummet (max 1min) sen kom en elev och letade efter mig. Eleven ser lite smått oroad ut där hon finner sin lärare sitta och stirra tomt ut i rummet. "Men sitter du här, vad gör du"?

"Andas och vilar huvudet".


Är man väl värd sin helg eller?

3 kommentarer:

LoWa sa...

Du är fruktansvärt värd det!!! Och om en liten månad är det sportlov!

LoWa sa...

INTE sett Mamma Mia!?!
Se den! Jag lovar att fröken mår mycket bättre då! I flera dagar! En riktig feelgood-film.

Anonym sa...

Det där med filmen är nog olika...jag tycker den var ok men inte så bra som alla säger...
Stor tösa tycker den var skitbra men ingen jag skulle titta på flera gånger...
Jag är en person som älskar musikaler i vanliga fall men jag vet inte om den blev över reklamerad för mig och hade sådan stora förväntningar..och då tyckte jag det inte höll det måttet...
Kanske ska man se den i en biosalong för att få det rätta ur den...
Men klart du ska se den för det ska man göra...