lördag 21 februari 2009

Lov(e) you!

Nu har jag ledigt en vecka. Jag är värd det så in i norden! Tro inte att jag skäms för att säga det heller. Mina timmar i arbetande tjänst är alldeles för många har jag sett. Brukar inte räkna timmar, som lärare ska man ju göra 45 timmar i veckan. Ni vet vi har ju sååå långa lov. Jag fick i alla fall i uppmaning av kollegan att börja räkna timmarna, så jag började skriva upp på skoj. Trodde väl att jag jobbade för lite....hur man nu kan tro det. Mattesnille? Okej, jag fattar verkligen varför. 45 timmar har blivit närmare 50 i veckan.


Så välkommen kära lov! I lov(e) you!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, min vecka har redan varit och då har jag varit dålig så det är inte alls kul det här att börja jobba (om jag kan) igen....
Känns ju inte att man varit ledig...
Hoppas du får bättre lov än mig....
Grabben har den här veckan efter som han går på KSK men vi hade som sagt förra veckan..
Jag har ju egentligen inte lov i mitt jobb men tog ut fp som jag har kvar på 7 åringen..
De restende ska jag ta ut i sommar då jag blir ledig som er lräare..hela sommaren..
Jag får väl kanske gå ner och kolla mig imorrn om jag inte blir bättre...