torsdag 21 maj 2009

Stressledig dagdrömmare

När jag är ledig och hemma är jag just nu inne i en period då jag inte kan koppla av. Jag har en konstig känsla att jag behöver ta tag i en massa saker, men jag kan inte. Då blir resultatet att jag inte gör någonting alls! Men det kanske är det som är min räddning?!

Jag går i morgonrocken halva dagen sitter med min kaffekopp och bläddrar i en tidning eller sätter mig vid datorn.

Det jag helst skulle vilja är att huset blev rustat. Vardagsrummet målat och tapetserat och en ny härlig soffa skulle jag vilja ha som jag kunde trivas i. Men plånboken vill inte det. Tänk om man bara kunde skita i att betala räkningarna och ingen märkte det.

Nåja snart är det ledigt och semester, bästa receptet vore att åka bort så man fick varva ner ordentligt på en gång. Slippa se sin egen skit här hemma. Ja, någon snäll människa kunde ju fixa till huset här hemma medans jag sitter med en paraplydrink på en solig strand. Martin och hans gäng kanske?

Dream on, dream on.....

Jag minns att det tog tre veckor innan jag kunde känna mig riktigt nervarvad förra sommaren.

Stackars de människor som bara har 3-4 veckors sammanslagen semester. Hur lyckas de koppla av?

När det har gått tre veckor har jag ju fem kvar och det är ju helt okej.

Inga kommentarer: