fredag 8 januari 2010

Snoozern en lyx i ledighet

Sista dagen är kommen för denna ledighet, ja förutom en helg härefter då. Ställde klockan i morse för att kanske kunna ta mig upp i en kristlig tid.

Snooza är skönt och i mitt undermedvetna vet jag ju att jag inte måste gå upp, så varför göra det då? Bara vila lite till och ögonlocken faller snabbt ihop likt dalande snöflingor. Sen ringer ju givetvis telefonen och jag vet vem det är! Det är mannen i huset som har varit vaken i si så där tre timmar. Han ville att jag skulle gå upp och elda i skaplig tid för den kalla temperaturens skull. Första frågan i telefonsamtalet lyder...ja, det går att gissa va!?

- Ligger du i sängen?
-Nej! (jag har ju gått upp och svarat).

Nästa följdfråga lyder:

-När gick du upp då?
Lite tystnad och sen....
-Mjaaa, det var väl....
Han avbryter mig...
- Nu?! och börjar skratta.
-Ja, svarar jag.
-Jag känner dig jag.

Nåja, det är ju sista ledighetsdagen och trött på kvällarna kommer jag inte att bli förrän jag börjar gå upp på morgonen.

Det är underbart att ha sitt jobb och sen sin ledighet. Vad vore livet utan ett jobb och att kunna längta efter ledighet.

Snart är snoozerns lyxiga tid förbi och ett minne blått!

Inga kommentarer: