söndag 2 december 2007

Hästvän

Idag har jag åkt fram och tillbaka till Sorf, typ fyra gånger. Jag började klockan sju i ottan och den sista gången jag kom där ifrån var "hon" halv sju på afonen.

Sjukt!

Igår hade jag nästan ångest för att jag inte ville fara som en tätting fram och tillbaka. Jag ville bara åka till mamma och pappa och äta "lussebullstårta" med det försat ljuset brinnande i mitten.

Det är så vackert och trevligt med denna tillställning. Men så är det en massa annat som kallar och ropar.

Men nu var det bara häst hela dagen. Hade någon sagt att vi kan göra "Gustavskorv" av dem allihopa hade jag inte tvekat.

Men så kom söndagen....

Den blev riktigt lyckad och när jag hade ridit var jag bara härligt nöjd och lycklig!

Kvällen avslutades med minst en halv flaska glögg och pepparkaka med mögelost.

Det sägs ju att man blir snäll av pepparkaka, men vet´e fan om det inte är glöggen....

1 kommentar:

Elin Benneborg sa...

nä inte göra korv av dem söta skaerna!!