fredag 26 september 2008

Ett perfekt val?

Undrar och funderar vad det var som idag fick mig att gå till tidningshyllan och ta ner tidningen: Leva, den medvetna tidningen?

Är jag inte medveten? Det finns alltid grejer jag ännu inte är medveten om. Det är jag säker på. Jag har aldrig förr köpt denna tidning. Jag gillar däremot den här sortens "personlighets utvecklings tidningar". Jag köper dem då och då.

På tidningens omslag stod följande rubriker:

Var stolt över att du inte är perfekt
Bota din prestationsångest
Vi räddar dig ur duktighetsfällan!

4o böcker höstläsning!

Dina sopor, 14 ton per år

Vi har korat Sveriges bästa spa

Besvärliga kollegor?
GÖR SÅ HÄR!

Undra vad det var som fick mig att betala en femtiolapp för denna tidning? Jag är normalt sätt rätt snål vad det gäller tidningar Tycker liksom att det står samma sak om igen och att det är för mycket reklam i dem.

Nåja, nu har jag något att koppla av med och jag vet rätt säkert vad det var som fick mig att bära hem tidningen från affären =).

Inga kommentarer: