måndag 2 mars 2009

Då var man igång igen

Först in på jobbet i morse ?! Vad var felet? Ja just ja, kollegan som alltid kommer först har semester. Jag är ovanligt tidig (eller bara i tid)? Kollega nr 2 kommer insnubblandes och börjar direkt berätta om vad han har på gång i arbetets värld. Han har jobbat under lovet, eftersom vi har olika sorts tjänster. Jag svarar lite artigt i början och verkar skapligt intresserad. Han har ju tänkt lite under lovet! Det har inte jag, inte på jobbet i alla fall. Sen tuggar han vidare och vidare, samtidigt som telefonen hysteriskt ringer i ett och det är jag som förväntas svara, då han inte har någon direkt läraraktig röst kvar efter helgen. Han har snarare en whiskyröst och finner det tydligen inte passande att svara.

Hallå kan jag få mitt kaffe först! Jag ropar till sist ut i den trötta morgonluften " jag lyssnar inte just nu, kan vi ta det där sen".

välkommen tillbaka!

Inga kommentarer: