torsdag 5 mars 2009

Okej, här är min utmaning.

Här kommer utmaningen som jag fick av LOWA. Allt i svaren ska börja på samma bokstav. Lite knepigt, var det. Speciellt maträtten och gatunamnet. Musik och film hör väl inte till mitt starkaste område heller.

But....I did it!



1. Vad heter du? Anna-Karin

2. Ett ord på fyra bokstäver: Arab

3. Flicknamn: Astrid

4. Pojknamn: Arne

5. Yrke: Apotekare

6. Färg: Askgrå

7. Klädesplagg: Annorack (stavas det så? Hade en när jag var liten i alla fall)

8. Mat: Anjovismacka med ägg (nu, vart jag sugen).

9. Sak i badrummet: Acceton

10. Plats/stad: Amsterdam

11. En orsak att vara sen: Allvarlig morgontrötthet =)

12. Något man skriker: Aj, som fan !

13. Film: Adam och Eva (urkass på filmer)

14. Något man dricker: Absolut vodka

15. Band: Alfhaville (en norsk?popgrupp från min tid, eller var det Aha) ?

16. Djur: Apa

17. Gatunamn: Almvägen eller Almgatan (kanske fusk? för jag vet inte var den ligger)

18. Bil: Astra (en slags opel) ?

19. Sång:Anna, Anna konda!



Jag utmanar den som har tråkigt eller roas av detta!

Inga kommentarer: