torsdag 5 mars 2009

En lite slängspya bara?

Den här veckan har jag sovit alldeles för lite och druckit alldeles för mycket kaffe. Här om kvällen kunde jag inte alls sova, låg och vred mig till säkert två, halv tre. Kaffekopparna gick inte ens att räkna som jag hällt i mig på jobbet. Sen fick jag fruktansvärt ont i magen. Undra om det är magsjuka på gång? tänkte jag där jag låg och vred mig i lakanen.

Tänk om jag kunde få gå upp och bara spy lite? Då säger ena kollegan att man ska vara hemma i 36 timmar. En liten slängspya och sen få vara hemma i 36 timmar och sova?!

Rätt najsit om jag tänker efter. Jag är ALDRIG hemma och NEVER sjuk. Men jag är trött och lite utarbetad ibland.

De som är mycket på jobbet borde få extra semester i bonus! Det tycker jag.

Jag är jätteglad att jag är en frisk person och vill inte klaga eller byta mot ett "sjukare" liv. Men det vore skönt att få vara hemma någon gång.

I morgon får jag min extra dag!!

Äntligen (och jag behövde inte ens spy lite)!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har 48 timmar som gräns hos oss på dagis med magsjuka.....
Jag är oxå en person som nästan aldrig är sjuk...knappt barnen heller....men för nga veckor sedan låg jag däckad nga dagar i förkylning och stora tösa dassig i magen...men det varade bara en dag..och hon hade aptit hela tiden...så jag vet de sjutton var det var...Om det var magsjuka så var det en lindrig en...
Så det var inte så långvargit...skönt det....