onsdag 27 juni 2007

Det är jobbigt att vara ledig...

Man ska vakna och komma upp, koka kaffe och titta på sista nyhetssändningen från nyhetsmorgon om man inte redan missat den. Därefter ska man bläddra i tidningen och sätta sig och kolla lite vid datorn medan man fortsätter att gå runt i morgonrocken och dricka ännu mera kaffe. Sen måste man väl duscha och klä på sig och då är klockan typ mellan 11 och 12. Fy, sen kommer det jobbigaste att veta att man måste åka och handla för det finns ingen mat hemma, lunch är ingen idé att äta för man åt just frukost. Men om jag ska åka till affären så måste jag sätta på lite mascara så att folk inte blir rädda.

Det går en timme till och jag börjar fundera på att skriva matlista och titta efter vad det var som fattades. Börjar plocka lite med utspridda grejer som ligger runt hela huset, får på en maskin tvätt och torkar av diskbänken. Telefonen ringer och jag pratar och pratar tills jag upptäcker att det gått en och en halv timme till. Jag utbrister att jag måste sluta för att jag har så mycket att göra. Får så äntligen på mig skorna men hittar då inte bilnyckeln, irrar omkring i huset och letar på tänkbara platser. Hittar den till sist i gårdagens brallficka. När jag passerar spegeln i hallen ser jag att jag fortfarande inte fått på mascaran. Beslutar mig för att strunta i det och kommer nu äntligen iväg. Ska till banken också och göra ett ärende som jag skulle gjort för säkert två månader sedan. Men nu idag blir det äntligen av. Kommer till banken och ser på skylten att det står stängt. Stängt? tänker jag och tittar på klockan, den visar halv fyra. Klockan tre stänger dom mån-ons läser jag på dörrskylten. Trodde inte kolckan va så mycket redan. Åker och handlar och det är massor av bilar och folk på affären. Tänk att inte folk som är lediga hela dagaran kan åka och handla tidigare.....

Inga kommentarer: