måndag 4 juni 2007

svenska jordgubbar med vaniljglass

Jag tror jag börjat lägga av lite nu...det är ju snart semester. Vilken sommardag sen då, denna gick inte av för hackor. När jag kom till Ica med Elin idag såg vi att de stod utanför och sålde svenska jordgubbar. Mums det köper vi med lite vaniljglass till. Gubbarna tar vi på vägen ut. Irrar omkring med den röda varukorgen, som blir allt fullare, så att handtaget börjar likna en ostkrok. Jag har ju aldrig ens en guldtia eller silverfemma att fixa kundvagn med. Glömmer hälften gör jag alltid så att jag får ställa ifrån mig den tunga korgen och spriga tillbaka till affärens början. Glömmer ja, visst ja. Glassen till jordgubbarna kommer jag på när vi står där i kön och väntar på att få lägga upp varorna. Jag pekar bort mot frysarna som är intill och ber Elin snabbt springa dit och hämta ett paket vaniljglass. Hon kommer tillbaka när jag lagom börjat packa upp våra varor, lite stressad för att hon inte skulle hinna. "Går den här bra"? frågar hon. "Ja, det är den vi brukar ha den är perfekt", svarar jag. Elin fortsätter "Dom hade någon som det stod gammal vaniljglass på också, så jag tog den andra som det bara stod vanilj på".

Inga kommentarer: