lördag 9 juni 2007

Ett riktigt varmblod till karl....

Finns det något tristare och mer tidsödande än att göra rent spis och ugn? Nej, jag tror inte det. Har börjat städa ur min glamla lägenhet och där var det typ trehundraelva grader varmt...phuu! Har haft hjälp av Håkan men vi har lite delade meningar om hur noga man ska städa, men han gnodde på. Rätt som jag står där och torkar ur skåpen ser jag hur karln har lagt sig på golvet med huvudet i frysen. Han märker inte ens att jag står och tittar på honom. "vad gör du"? säger jag undrande. "Åh gud, så skönt här är" svarar han. Med jämna mellanrum återkommer Håkan till denna plats under förmiddagens städning. Han har sina påhitt...förresten brukar hans fötter "koka" ibland och då händer det att han hämtar ett par frysklampar och vilar fossingarna på. Jag har en känsla av att han är ganska ensam om dessa egenheter....

Inga kommentarer: