söndag 20 april 2008

Jag är en piggelin eller seg efter vin?

Det finns många som är sega som rollokolor på söndagar. Idag har jag två i min familj. Den ena var på party i Härnösand igår. Ringde hem vid tio och var skitlycklig.


- Vet du, vet du? du kan allllldrig gissa vad jag gjort idag! Föresten vad gör du? Gått och lagt dig?, oj då förlåt.

-Nej det gör inget jag ligger och läser lite bara. Kan inte gissa.

-Jag har ridit på en stor nordsvensk som hette Sonny. Skulle haft en sån där islandshäst, men när jag kom in i stallet och såg Sonny ville jag ha han. Han var så cool, med pannluggen hängandes ner över näsan.....eh? vad heter det på hästar? Jag galopperade i full fart och kände mig som Sebb Macejen (hur stavas den grejen?)

-Oj, det var modigt gjort! (hade gärna sett det)

Idag galopperas det inte. Ridning är en hård och tuff sport. I morgon kommer han inte att kunna gå, eftersom han redan börjat klaga på ont i kroppen.

Okej den andra segisen i familjen är den yngsta. Pyjamasparty igår. Jag lovar hon har inte sovit en blund. De var nio stycken som övernattade där. Hon trodde att hon kanske sovit i två minuter. Mamman i den familjen sa lite försiktigt när jag kom och hämtade.

- Det kanske inte ska vara så många som övernattar samtidigt.

Jag tycker verkligen att det var strongt gjort att ha så många singstartjejer på pyjamasparty av den mamman. Pappan hade somnat och sovit hela natten utan bekymmer Typiskt pappor. Mamman gick in och sa till dem sista gången klockan tre!!!!

Om jag skulle kunna göra en sån grej?

Näää inte mycket...puuh!

Inga kommentarer: