torsdag 3 april 2008

Lurendrejerier...

Ingen har väl undgått att det varit 1 april? Min lilltjej var sjuk och hemma den dagen. När jag kom hem hade hon ett fint inslaget paket till sin lilla mamma.

Jag tänkte ju förstås att jag har världens sötaste dotter som pysslar med paket när hon är hemma.

Jag såg det först hur det låg där på bänken i köket och läste att det stod "Till mamma" på det. Tänkte att jag måste behärska mig och inte riva upp det förrän hon lämnat över det.

Till sist kom stunden av överlämnandet. Nyfiken som jag är i naturen river jag av papperet och tittar in i kartongen.

"Det måste vara något väldigt litet där i" tänker jag.

Jag hör ett litet fnissande då jag djupare och djupare tittar ner i kartongen. Och där hittar jag till sist något gult. En lapp!

Vad kan stå där? Kanske har hon hittat på att vi ska göra något roligt tillsammans?

Förväntansfullt tar jag upp lappen och läser.

"April, april din dumma sill"....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahha..där blev du lurad!! Kan inte låta bli att le..... De små är för roliga...Man undrar vad de får allt ifrån :0)....