måndag 28 april 2008

Take a step...

Har då införskaffat mig en stegräknare. Det blev löningshelgens onödiga måsteha (?)inköp. Ibland tror jag den inte fungerar. Jag hade den på mig samma eftermiddagen. Jag tänkte att jag ska inte hoppa och springa mer, utan bara vara som vanligt. Ganska still alltså.... Kom väl inte ens upp i futtiga 2000 steg. Man måste visst ta sex steg i följd för den ska registrera. Jag tror jag tar fem varje gång och sen stannar jag och gör något annat viktigt. Därför blir det så få steg.

Min kompis sa att kvinnor rör så mycket på höfterna att de ska ha stegräknaren på foten. Har inte kollat det ännu. Vet inte om jag tror på´t heller.


När kvällen kom var jag tvungen att kolla in en annan grej.

Jag ställde mig på stället och veva med ena benet fram och tillbaka. De kan inte vara fusk? Jag rörde faktiskt halva mig....Där tickade stegen tacksammt på....

Min käraste tillika oäkta hälft tycker att hela grejen är sååå töntig.

Idag hade jag klänning så stegräknaren fick vara hemma. Jag har säkert tagit många, jättemånga, superduper många steg ba för de!

Sure....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska inte ha stegräknaren på foten för då registrerar den fel...Har själv provat det och den registrerar för mkt nämligen då...
Kulan i räknaren rullar väl för mkt på ngn konstigt vis...
Du får räkna steg och jämnföra sedan vad räknaren ger för utslag...och då ser du oxå vart du kan ha den i midjan..Jag får tex ha den lite längre bak för att jag har en del fett som hänger över frampå :0)..och då ger den ibland inge utslag för det...

Annis sa...

Tack för tipset! Du verkar vara en riktig hejare på det där =)

Anonym sa...

Hej! Ja, lite grann har man lärt sig ...
Tex om du har du klänning(utan linning eller skärp) kan du sätta fast stegräknaren i troskanten eller i mitten av bh:n.Där sitter den stadigt och bra....
Tänkte på dig när du skrev att du hade lämnat räknaren hemma pga att du haft klänning på dig en dag....