torsdag 14 augusti 2008

Dagens happening och gårdagens...

Nu har många börjat jobba, men inte jag. Jag har min sista semesterdag i morgon. Jag hade trott och hoppats på lite solsken så jag hade kunnat tagit ett dopp i Finntorpets eget Grekland. Det bara regnar hela tiden och jag blir så rastlös så jag inte vet vad jag ska göra. Dagen idag har jag i alla fall hälsat på en kompis och pratat så käften nästan hoppat ur le. Snart väntar veckans höjdpunkt, ridningen. Undra om jag får samma trötta märr som förra veckan? Blir det så ska det i alla fall gå lite bättre från början. Hon kommer väl i alla fall inte att bli min topp femhäst om jag säger så.

Igår var vi inne och tränade med vår kuse. Han och dotter var jätteduktiga. Lite tittig och orolig i början av alla hästar och bomluckor som for ner, men sen så snäll och tillmötesgående. Sista hopprundan trodde nog mamman att hon skulle få gå ner och bära runt både häst och dotter som var helt slut. Gissa hur varmt det blir i ridhuset när det bara regnar ute.

Vilken tid jag vaknade i morse föresten? Halv tio!

Inga kommentarer: