lördag 9 augusti 2008

Njutit häst..

Nu har jag njutit häst i tre dagar. Det är fantastiskt härligt, skogturer i skogarna runt Gruvan på lånad häst. Igår med dottern och idag med kompisen Linda som fick låna våran kuse. Första dagen var ett dressyrpass på sorf och jag undrade ett tag om jag kunde rida överhuvud taget? Inte så speciellt samarbetsvillig märr hade jag dagen till ära, när terminens första lektion satte igång. Svettiga blev vi dock båda två, på slutet lossnade det något.....(tur det, sa jag till fröken annars hade de haft en kund färre).

En sak som nu har gjort mig ledsen i hästvärlden är den nya vägen! Va f-n måste den dras precis där vi kan rida till superduper skogsväger? Långa härliga galoppvägar, där på andra sidan vägen! Det kan gå att ta sig dit men då lär hästarna gå över den nya bron med den dundrande vägen under sig och på sidan. Hur mysigt är det?

Jag vill hitta fler ridvägar och det är nu och på en gång....

1 kommentar:

Vickiehickietorian sa...

åhh, vad spännande! nu har jag pratat med forbollskillen... han lät trevlig!
han sa att min ålder var bra för mig i förhållande till de andra som han hade på listan.

40 är bäst!
så vi kanske ses på onsdag....