torsdag 19 juli 2007

Hoppla pålle.

Ida och Shakira. The cool girls!


Här om dan en sen sommarkväll skulle Ida rida. Hon ville ha lite sällskap så jag mötte upp henne i Gruvanskogarna med "doggen" för en perfekt kvällspromenad. Hästen Ida rider är en ung travare som är 5 år, då brukar många hästar vara lite oerfarna och rädda för allt möjligt konstigt, vanligt. Ida som gillar att hoppa har "renoverat" några gammla hinder som det nu begav sig till. Vår hund, Sassa som kan upplevas ganska stor, blev nu helt plötsligt inte särskilt stor längre. Nyfiken och lekfull är hon ju också trots sina nästan 70 hundår! Man kan se att hon åldrats för hon har grånat runt nosen.


Ja då var det i alla fall dax för hästen att hoppa lite. Jag och Sassa ställer oss vid sidan för att vara publik. Ida och Shakira kommer nu farandes över stock och sten i full fräs.


"Yippi, vad kul. Kan inte jag få vara med?" undrar Sassa och drar och sliter i kopplet mot stigen. Ylar och smågråter gör hon också. Jag försöker få tyst på henne för jag vet ju att en sådan där lite ettrig varelse kan skrämma slag på hästkraken. Till saken hör ju den att den stackars, stackars hunden varit där någon dag innan när vi fixade hindren. Det var väl inte konstigt att man nu tänker: "Då fick jag minnsan hoppa hur mycket jag ville, men i kväll när det till och med är en kompis med och visar vägen, då får jag inte hoppa!!


Snacka om psykträning hästen fick denna skumma sommarkväll. Men hon hoppade och hoppade trots en ylande varg vid sin sida.


puss och kram skummbanan.



Inga kommentarer: