tisdag 24 juli 2007

På djupet....

Analysera och fundera.
Jag har nog alltid analyserat mycket.
Men många tror säkert att jag bara pratar.
Och pratar.
Jag är en pratglad brutta.
Men jag har nog börjat analyserat mer.
Och mer.
Ibland tror jag.
Att männsikan också kan bli förstörd.
Om hon analyserar för mycket.
Jag tycker alltid att jag kan bli en bättre lyssnare.
Men ibland skulle jag även behöva ta mer plats.
Jag kan vara försynt.
I sällskap jag inte känner.
Där tar jag definitivt inte plats.
Ja, det är kanske ganska normalt.
Jag bara försöker smälta in liksom.
Människan ska inte sticka ut.
Vi ska följa en medelväg.
Passa in i normen.
Ganska tråkigt?
Men jag tror inte jag är så tråkig.
Jag tycker inte det i alla fall.
Jag vet inte var denna fundering ska ta vägen;
men ibland har jag så mycket tankar om livet.
Har det med åldern att göra?
könet?
personligheten?
eller vad?
Kanske beror det på att jag läser en tänkvärd bok.
Agneta Sjödins;
Vändpunkter, männsikor som vågat möta livet.
Det är skönt att vara ledig i denna regniga sommar
Bara vara.
Ha inga måsten.
Relektera.
Det hinner jag så sällan.

Inga kommentarer: