måndag 13 augusti 2007

En vecka vad är det egentligen?



Fy fan nu är det bara en vecka kvar av semestern. Sen är det dags att jobba och slita igen.


Ledigheten är slut.


Fy vad fort det gått.


Inget har jag hunnit heller.


Allt jag skulle ha gjort.


Alla jag skulle ha träffat.


Upp tidigt på morgonen igen.


Vardag igen.


Ingen sol heller.


Bara dåligt väder.


Och bara en vecka kvar.


Eller...




Tänk vad härligt, jag har en hel vecka kvar av min semester och sen ska det bli riktigt roligt att börja jobba igen. Träffa alla man inte sett på så länge. Nya tag och ny energi som vi alla laddat upp med.


Ledigheten är inte slut än. En vecka är lika långt som sportlovet och när de kommer är det underbart långt och ledigt.


Jag har haft massor av tid i sommar. Jag känner att jag varit ledig en evighet.


Jag kanske inte har hunnit allt, men vad gör väl det? Jag har ju det kvar. Det är ingen katastrof. Jag gläds åt det jag faktiskt hunnit med istället.


Jag har hunnit träffa en del vänner och det har varit roligt. De jag inte hunnit träffa kan jag träffa sen. Då har jag något att se fram emot!


Tänk vad mycket jag kunnat sova! Så skönt det varit. Det är inte många som har det så bra som jag haft det. Nu gör det inget att jag måste gå upp tidigt igen, jag har ju fått sova så mycket jag bara orkat.


Det är härligt med vardag igen. Det är ju det som gör att man uppskattar ledigheten så mycket när den kommer. Man måste ju inte bara göra, göra och göra hela tiden. Det bästa man kan göra är ju att bara vara så mycket man kan här och nu.


Solen har ju faktiskt visat sig en hel del om jag tänker efter. Okej, man har inte kunnat sola varje dag. Men sånt tröttar man ju i alla fall på. Det har varit bara väder till olika aktiviteter. Det har varit skönt att jag kunnat vara ute så mycket.


Tänk att jag har en hel vecka kvar. Sju dagar! Massor av tid.


Jag ska njuta varje minut!




Inga kommentarer: