fredag 3 augusti 2007

Igår fyllde min mamma 70 år.
70 år!
Det låter väldigt gammalt!

Men en ens föräldrar blir adrig gammla i ens ögon.

Eller hur?

Min mamma är defintivt inte gammalt.

Hon fick av mig en kylskåpsmagnet som där texten löd:

"Hellre 70 år ung än 40 år gammal"

Jag köpte den för typ två år sedan för jag tyckte den passade så bra just till henne.

Jag måste småskryta lite nu. Hon är 70 år går på gympa 3 gånger i veckan under terminerna. Hon springer 3 gånger i veckan á 6 km. När snön fallit tar hon och även pappa 74 år på skidan och åker upp ett eget spår på 3-4 km där de åker var och varannan dag. Självklart har även mamma en hund som ska motioneras dagligen; morgon, middag och kväll.

Det är inte illa för en sjuttioåring tycker jag.

Vem kommer att hålla den toppformen?

Jag undrar vad jag har gör vid sjuttio?

Min mamma är så tapper och en riktig kämpe.

Hurra mamma på din 70-årsdag!

Jag älskar dig!

Inga kommentarer: