måndag 6 augusti 2007

sommar och sol utan präktig kjol.



Härligt med en solig dag! Idag gick jag upp tidigt (jag var piskad till det). Men det var bra. Jag känner mig utvilad och jag har fortfarande 2 veckor kvar på semestern. Det känns som jag varit ledig en evighet. Jag mötte en annan lärare idag på affären. Hon kände att sommaren gått jättefort och att det nu inte är så långt kvar. Jag känner att jag fått varit ledig jättelänge och att det ska bli riktigt roligt att börja jobba igen. Jag har denna sommar inte haft så där mycket inbokat och inte gjort så mycket. Jag har inte åkt på en massa utflykter, resor, hälsat på osv osv. Med facit i handen kan jag bara säga "gu så skönt!"


Jag har sovit halva dagarna! Åh vad härligt att få göra det! Sovit ikapp med tonåringen. Ibland har jag haft riktigt tråkigt! Det är skönt att få ha lite tråkigt! Då blir ju allt annat mycket roligare sen.


Sen är det väl skönt att inte hinna med allt hemma. Jag menar det finns ju kvar, ingen annan kommer och tar ifrån mig det! Det är härligt att inte vara så präktig!


Vuxna förväntas gå upp i tid??


Så sa en kompis till mig. När man är tonåring då är det helt okej att sova halva dagarna. Tonåringar gör så! När man inte har småbarn som väcker en, utan barn som är stora och sköter sig själva på morgonen om de vaknar före mamman i huset. Ja, då är det lite "fult" att sova bort halva dagarna.


- va? kan du sova så länge? Men då blir det ju inget kvar av dagen! Jag städar och går långpromenad på morgonen. Dricker kaffe och läser tidningen....bla, bla, bla....


-jaha?



Det är skönt att vara så vuxen att man kan göra som man själv vill och inte som "den perfekta normen" säger.


Tids nog kommer ju vardagen igen. Så tills dess sov gott, för det kommer jag och alla andra som är likasinnade att göra om vi mår bra av det! =)D.



1 kommentar:

Vickiehickietorian sa...

kanske jag skulle bli lärare iallafall. sommarlov!!!
Ser fram emot den 18