lördag 1 september 2007

Barn idag och barn igår...

Idag verkar det som om nästan alla ungar sitter vid dator och tv-spel. När jag var liten var det aldrig tv på dagarna, morgonen, helgen. NU kan ungarna se tv och film dygnet runt. Att se barnprogram var en höjdare när jag var liten. På dagarna lekte jag i skogen byggde kojor och hade springtävling med två killar som bodde granne. Det va kuliga grejer det! Vi var så påhittiga. Jag tror jag lekte med barbie tills jag gick i 6:an!!!! Idag får man barbie när man är 2-3 år och har tröttnat innan man börjar skolan. Jag började sminka mig när jag gick i 8:an. Tjejerna idag sminkar sig i 4-5:an!

Ibland undrar jag om det kan gå ner nå mer i åldrarna nu? Kanske går det tillbaka till att vi inte sminkar oss alls istället? Va tror ni?

Inga kommentarer: