onsdag 12 september 2007

Min första rast!

Idag hade jag rast på jobbet. För första gången på två år! Alltså inte ute med eleverna på skolgården, utan en helt egen rast där jag kunde försvinna en stund utan att bli störd. Jag gick ut och gick och det var soligt och fint. På min arbetsplats finns det ingenstans att gå undan, stänga in sig. Skulle vara på toaletten då. Men där kan man ju inte sitta en halvtimma, ialla fall inte som kvinna.

(Många män kan ju det med en bra tidning mellan bena).

Nu är jag ju inte så mycket man, så jag tog en promenad. I vinter vet jag inte var jag ska ta vägen. Det är ju inte så mysigt att sitta i bilen och ha rast.

"Fröken, fröken! varför sitter du i bilen? "

Jag kom på en brilljant idé här om dagen.

Kyrkan!!! Där kan jag sitta i vinter och titta på jesus på korset i 30 minuter.

"Fröken, fröken! varför går du till kyrkan varje dag? " Kan jag höra alla barnen i kör.

Frågan är nu bara om kyrkan är upplåst på dagarna eller om man måste ringa och boka den. Kyrkor idag är ju oftst låsta pga stölder.

Jag tror att det skulle kunna vara riktigt skönt att promenera iväg i tre minuter och sitta i kyrkans tysta rum och bara vara.

Idag var jag och Victoria till ica och handla för kvällens personalmöte. När jag klev in i affären sa jag till henne "vad tyst det var här inne".

Kan jag inte ha rast i kyrkan får jag väl ta rast på ica då.....

Inga kommentarer: