torsdag 20 september 2007

Hemliga fantasier..

Igår när jag var på min körövning fick jag plötsligt en inre syn i mitt huve.

Där gick vi in en efter en och sjöng upp för idoljuryn.

Jag såg verkligen synen framför mig, mitt i en sång där vi stod och sjöng.

Undra vad de skulle säga till oss?

Undra hur många som skulle få vara kvar och sjunga i kören efter den testen.

Jag kunde inte hålla mig för skratt där jag stod. Jag såg hur körgrannen sneglade på mig när jag tappade koncentrationen...(hon hade ju ingen aning om vad jag stod där och småskrattade åt).

Vilka sjuka tankar och fantasier man kan ha!


Senare under kvällen uppstod ett till skrattanfall, men denna gång åt en konstig fantasi som Cissi fick för sig.

Körledaren säger "direkt in i tvåan". Konstigt att det kan bli så kul. Jag kunde inte titta på henne utan att skratta.

Vuxna människa! Hålla på så där och skratta åt ett uttryck som "in i tvåan".

Jag tror att det var tröttheten som tog tag i oss...

Inga kommentarer: