fredag 14 september 2007

Snygga brudar på ica

Va och handla lite idag tillsammans med stordottern. Jag iklädd tjocktröja, mysbrallor, gympadojor och väst. Ida ridklädd eftersom vi kom direkt från stallet. Vi går där och plockar och hon hjälper alltid välvilligt till. Rätt som det är säger jag.

"Ser jag konstig ut i håret eller nått? Alla glor så förbannat!"

"Nej", säger Ida småskrattande efter att ha undersökt mig noga på båda sidor om huve "Jag tänkte precis fråga dig om det mamma, jag tycker också det känns som om alla glor"

Vi fortsätter gå, småskrattande och jag säger " Det är nog bara för att vi är så snygga som alla tittar. Vi kan ju i alla fall få tro att det är så"

Hon har en ganska knäpp mamma, men man kan ju få tro det bästa. Tonåringar undrar ju direkt vad som är fel och fult. Men det var ett lustigt sammanträffande att båda kände så. Själv lägger jag oftast inte märke till om folk tittar.

Men det gjorde dom idag...

Inga kommentarer: