lördag 3 november 2007

Dolda kameran fast utan kamera.

Det finns kvällar som blir annorlunda

Kvällar som inte blir som man trott.

Kvällar som blir roligare än man väntat.

Jag hade en sådan kväll igår.

Hade inga förväntningar på någonting.

Hamnade på BMB i Västerås. Tyckte mest det var för mycket folk och alldeles för trångt. Det var iofs ett kanonband som spelade "Du och jag".

Duktiga killar som fick igång fredagströtta afterworkare. De lyckades nästan tom väcka upp en och en annan trött björn ur sitt ide.

De ryckte lite lagom i dennes högra 37:a då musiken kom ut ur högtalarna.

Det fanns inte speciellt många sittplatser att sitta på om man ville ta sig något att "svalka" sig med i den heta höstkvällen.

Vi fick i alla fall tag i ett bord och några stolar. Där slog vi oss ner. Lika snart som vi slagit oss ner och var mitt i en konversation om vad majoriteten gör ute en fredagkväll. Vi började att föra ett slags cirkeldiagram. Vi konstaterade så klart att vi tillhörde den del på cirkeln som gick ut för att se folk och roa sig.´

Ja, lika snart dök där upp två killar som undrade om platserna brevid de sköna damerna var lediga.

Lika artiga som sköna svarade damerna att det gick väl för sig.

De något yngre männen som visade sig vara riktigt trevliga kom snart in i våra diskussioner. Snart dök där en herre till upp från deras jobb och lika som de andra halkade han in i vår pratstund. När min kompis L fick med sig en av herrarna ut på terrassen för att ta sig en nypa "frisk" luft, satt ingen kvar mitt i mot oss. När vi satt där och pratade hör jag ett "pruttande" ljud bakom mig. Jag hörde det klart och tydligt och funderade allvarligt vad vederbörande höll på med.

Artig som jag är funderade jag utan att säga något om det var något med munnen hans pruttande ljud kom ifrån. Till saken hör den att det är ganska svårt att höra när det är hög musik och ett allmänt sorl på krogen. Killarna fnissade och skrattade lite konstigt och jag funderade även på om mitt samtalsämne var väldigt ointressant?

"Nej, alltså vi skrattar åt en annan grej och inte åt de du säger" Varpå det straxt kommer upp en pruttkudde i min åsyn.

Det var alltså det ljudet jag hört!

Sen fortsatte det ena roligare än det andra.

"Kolla när jag går fram till de där blonda brudarna i baren" Han blåste diskret upp sin pruttkudde och påbörjade pruttande bakom deras ryggar.

Han fick en mördande blick och brudarna drog!!!

Senare letade han upp en kille som hade kvällens ragg på G och gissa om killen blev galen?

Helt otroligt att han kunde hålla god min och inte säga något. Snart hittade han en kille till med ett ragg och gjorde där lika som innan. Killen blev också han mycket allvarligt stött och undrade vad det var för otrevligheter han höll på med. Till råga på allt hade han lika snart kille 1 med i samma diskussion om vad "pruttkillen" höll på med.


Ha, ha ha jag skratta så jag låg borta vid bordet.


Snacka om anorlunda krogkväll. Nu vaknade den sovade björnen på rikigt kan jag lova.

Inga kommentarer: