tisdag 27 november 2007

Födelsedagskoll i yr boll....

Vi har varit ganska flitiga och duktiga på "min" sida med firandet av just, födelsedagar.

Vid namnsdag säger vi grattis om vi kommer ihåg.

På Håkans sida har somliga alltid varit duktiga på att komma ihåg och då speciellt födelsedagar.

Håkans farmor kom ihåg ALLT. och då menar jag alla som hade namnsdag och fyllde och nästan fyllde osv...

Den goa männskan finns inte hos oss idag. Så nu måste vi minnas själva.

Det går inte lika bra.

Andra i deras släkte har varit mindre duktiga på att minnas sådana tillställningar som födelsedagar.

Håkan kommer sällan ihåg, kan jag tveklöst säga utan att ljuga.

Idag kom ingen ihåg...

Trots att jag frågade minst två gånger vilket datum det var idag.

Håkans pappa som tillika är son till den komihågiga farmorn, brukar vara duktig på att minnas allas födelsedagar (han har väl fått det av mor sin).

I alla fall ringde han när vi precis skulle äta (senare än vanligt).

Håkan hade precis knappt avslutat i mobilen och tog då över telefonen.

Jag gav honom en "mördande blick" som menade VI ÄTER NU! RING SEN!


-vad var det din pappa ville? frågade jag sen.
- Jag kommer faktiskt inte ihåg, svarade Håkan (allvarligt).

Han ringde upp och det visade sig att hans lilla broder fyllde år idag.

Varpå Håkan ringer sin bror och säger sen kl 19:30 (vilket jag tycker är mitt i natten denna årstid).

-Vi ska åka dit, jag tror han blir lessen annars. Han hade köpt tårta.

- JAG åker inte med. Jag orkar inte i kväll, svarar jag mindre käckt.

Till råga på allt hade vi tagit oss ett glas vin till den hyggligt goda maten vi fått till ikväll.
Då blir det ju bara för jobbigt. Håkan ringer Tobbe. Kan han skjutsa oss? Barnen är tycker också att det är jätteviktigt att fira farbror, varpå den yngsta börja skriva kort och fixa.

Tobbe då? snälla Tobbe som alltid ställer upp i vått och torrt. Han hade varit i ett klassrum och fixat något på jobbet, varpå en unge spyr rätt ut. VINTERKRÄKSJUKAN?

Hem och preparera sig med en whisky mot detta otyg.

Håkan och barnen sätter sig till sist i en taxi för att gratta lillebror.


Till sist till Ola!

Grattis på födelsedagen......

Inga kommentarer: