torsdag 1 november 2007

Lekstuga

Vi hade studiedag på jobbet igår. Vi var i Hedemora och träffade den andra personlen från de andra skolorna och förskolorna som finns i samma regi.

Vi började dagen med en massa lekar och annat skoj som man även kan göra med eleverna.

Jag tycker det är så himmmmla kul att leka.


Men vi fick även prova på lite annat "hjärnnyttigt".

Prova att rita ett motiv först med höger hand, sen samma motiv med vänster och därefter rita det upp och ner. Tillsist ska man rita det med foten. Det var svårt men kul vill jag lova.

"Lektanten" berättade att elever i de yngre åldrarna tar av sig strumpan direkt när de ska rita med foten. Högstadieelever gillar inte att visa sina fötter.


Vet ni hur jag gjorde?

Jo, jag började med att försöka sätta dit pennan med strumpan på. Tänkte det är omöjligt. Tittade mig omkrig, såg att det fanns både klädda och nakna fötter som försökte rita sina motiv.

Jag beslutade mig snabbt och slängde av mig strumpan och ritade. Man kunde nätt och jämt urskilja att motivet föreställde en blomma.

Inga kommentarer: