onsdag 21 november 2007

Utan sans?

För en vecka sen köpte jag nya gardiner till köket.

Lite julbetonade var dem.

De åkte upp på en gång.

Igår skaffade jag en ny passande duk.

Jag strök och la på.

En lite lätt rödbetonad ljusstake med plats för fyra värmeljus och en liten tomte åkte också fram.

"Men de där ska väl inte tändas än? " utbrister Håkan.

"Jo, men det är väl klart vi ska tända dom" svarar jag.

"A men de är väl inte första advent än?" frågar han vidare.

"Nej, men de där är ju bara vanliga värmeljus, de har inge med först advent att göra", säger jag.

Jag har lust att ta fram fönsterstakarna med.

Men jag tror jag får vänta lite.

Jag som aldrig brukar tända förrän första advent.

Har jag fått nippran?

Nej, men jag tror det är mörkret. Det är mycket mörkare i år tror jag....

Inga kommentarer: