lördag 25 april 2009

Min och din verklighet...

Tolkningar....

Jag tänker:

"vad roligt att träffa gamla klasskompisar från förr. Det är så kul att höra och se hur de har det. Jag ser alla med nya, nyfikna ögon. Vi är alla vuxna. Vi ses efter så många år och jag lyssnar och intresserar mig för människan. Tänk, den som var lite blyg och inte sa så mycket. Den personen pratar på och berättar, frågar och ler. Det är så kul att ses igen. Jag har hittat mig själv, jag är den jag är och kan stå för det. "

Med ett stor härlig leende på läpparna åker jag hem med tåget i natten och lever på upplevelsen och återträffen, länge.

Tydligen fanns där någon som inte tolkat mötet lika, som har ett behov av att uttrycka detta där andra kan se i efterhand. Jag blir rätt förvånad och funderar mycket över detta. Den grubblare som jag är.

" Flickorna skiner upp för sina gammal kärlekar och det coola är fortfarande coola. De gamla rollerna sitter i efter 23 år" Detta var en del av dennes verklighet och något jag inte kan klandra denne för.


Ja, min verklighet är inte den sanna och riktiga för någon annan. Denne har sin verklighet och sanning. Men min verklighet är sann för mig.

Jag har gått vidare i min tolkning och det tror jag även att de andra gjort på sina sätt. Sitt verkliga och riktiga sätt.

Inga kommentarer: