onsdag 29 april 2009

Travskötare hos Sulan

Jag önskar mig en betalningsfri månad nu. Inga räkningar, inga utgifter. Bara inkomster. Kul att jag dessutom hade en inkomst utan pengar i från Sulans trav.

När deklarationen kom stod där att jag hade en inkomst på ett ställe som jag aldrig satt min fot på. Det var kvarskatt som följd. Pengarna har ju så klart aldrig suttit på mitt konto. 78 522 kronor var det. Hade inte varit fel om de fanns där, då hade väl skattesmällen varit som en fjärt i rymden.

Jag googlade och hittade Sulan på nätet och ringde honom dagen där på. Han tyckte det var trevligt att få prata med sina anställda. Han pratade och skrattade på sin trevligaste och härligaste göteborska.

Nåja, saken är utredd och Sulan jobbar väl vidare antar jag. Blir man arbetslös eller tröttnar på sitt jobb kanske man kan söka jobb hos Sulan.

Inga kommentarer: