torsdag 27 mars 2008

öga och tungvikning, kanske ett samband?

Jag kom på en grej. Rätt viktig faktiskt. Det handlar om att blunda med ena ögat och kolla med det andra.

När jag vara på en föreläsning för ett par veckor sedan, skulle vi just göra det för att kolla hur vänster respektive högerdominanta vi var.

Jag kan blunda med vänster öga och hålla höger öppet (oj, vad duktigt va!?). Men när vi kommer till att jag ska blunda med höger och hålla vänster öppet. Då kan jag inte. Jag måste ta handen till hjälp och hålla ner ögonlocket. Folk tror inte jag är riktigt riktig när jag erkänner detta och säger att jag inte kan.

Jag har länge funderat om det är typ genetiskt? Men faktiskt trodde jag att alla kunde vika sin tunga (med eventuellt lite träning). Vika sådär som ett v. När jag läste naturkunskap berättade nämligen läraren att alla kan inte vika tungan, hur mycket de än tränar.

Jag börjar tro att det är lika med mitt öga. Kanske någon som vet? Eller någon som funderat hela dagarna på detta, precis som jag.

Snälla, låt mig då veta!

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

ett tips din hästtokiga tösabit...
http://www.horzes.se/

hästbloggare!
hahah

Annis sa...

Lustigt att du skriver om den sidan. Jag hittade den igår faktiskt. Tack, jag ska fördjupa mig lite snarast.