fredag 7 mars 2008

Korkat svartsjuk?

Har suttit och druckit vin ikväll med Tobias. Håkan bråkan är på vift. Han kände väl att han måste få göra nå kul när alltid jag är borta på tokigheter.

Är ju för f-n aldrig hemma.

Min kompis sa idag,

-Ja, men du är väl lite typisk så att du ska ha en massa och göra?

Huhmm? Mja, de råka bara bli lite mycket under vissa perioder liksom. Många sjuka på jobbet och så där. Om det inte hade varit det och bara som vanligt så hade jag nog varit piggare i kväll (kände mig drogad redan i morse när jag skulle kliva ur sängen).

Nåja, tillbaka till ämnet (blir lite så här när jag dricker vin med Tobias).

Tobias ringde i alla fall Håkan och sa:

-Är du inte hemma? Vad är det för stil, när jag kommer och hälsar på? Nu sitter jag och dricker födelsedagsvin med din kvinna. Det som ni skulle ha druckit igår.

-Ojdå, smakar det gott? Vad bra då, svarar Håkan.

(När jag var som surast, på självast födelsedagen......jag var så trött så jag fick anstränga mig vid fikat. Tjejerna som bakat sockerkaka och handlat present och allt).

Ja, jag menar Håkan ville vara romantisk och bjuda på en flaska vin som han handlat in under dagen. Men jag svarar:

- Ja vill inte ha vin, jag vill sova och inte vakna på länge.....(som en ävla tjurunge).

Men ikväll passar det när Tobias korkar upp....

"Korkand" burd och osvartsjukman= en bra kombination?

1 kommentar:

Vickiehickietorian sa...

Tack så mycket för senast! ALLT VAR SÅ HIMLA BRA! tack tack