onsdag 5 mars 2008

The name of the blogg

Satt nyss och kollade på namnet/titeln på min blogg. Småvarmt och annat gott....

Det kommer ursprungligen från en kokbok som jag fick av min brorsa. En kokbok utan omslag som jag fick när han jobbade på Almqvist & Wiksells tryckeri i Uppsala. Helt sjukt. Det har liksom etsat sig fast på hjärnan sedan barnsben.

Men de som kollar på sidan har säkert funderat och undrat om det är någon slags receptblogg. När man inte hittar recepten så undrar man nog ännu mer hur någon kan kalla sin blogg något sånt.

Ja, det är ju inte "hippt" precis. Inte poetiskt heller.

Nåja, universum kretsar ju inte bara kring mig....så den får väl heta så ett tag till.

1 kommentar:

Vickiehickietorian sa...

tjo! japp, var är recepten? det ska bli kul på lördag! men aftonklänning???
hur mycket aftonklänning är det?
vad gillde du henne då?