torsdag 5 juni 2008

En ensam kväll

I kväll är jag helt ensam, det är fantastiskt. Jag kan i och för sig önska att hunden vore hemma och vaktade mig. Jag är nästan aldrig själv. Båda tjejerna är på övernattning på sorf, sover i tält och gör en massa roligt bus. H är ute och fiskar med lillebror, det måste vara fantastiskt om man gillar det. Vattnet och stillheten, vågornas kluckande mot båten. Tystnaden.

Själv har jag varit och ridit, två lektioner har det blivit i kväll. Det var kul, men varmt för både hästkraken och mig. Jag tror kusarna längtar efter sommarlovet nu, precis som jag gör. Eller jag har ju faktiskt semester i åtta underbara veckor. Nån som är lite avis?

Vi hade föresten en toktrevlig dag med våra elever idag. Vi var och badade i Långforsen som det heter, själv säger jag "Månsan". JAG badade med och jag var i LÄNGE!!! Stolt och avsvalkad. Det verkar finnas så många vuxna badkrukor idag (förutfattad mening??).

Åh, vad jag önskar att jag vore morgonpigg. Tänk att under min lediga tid, alltså om jag vaknade tidigt och skuttade iväg till sjön och vaknade av ett morgondopp. Dream on, dream on.....oj, nu vaknade jag. Jag är ju så satan i gatans morgontrött och tjurig! Jag är verkligen avundsjuk på er alla pigga, alerta morgonmänniskor som kvittrar igång och är aktiva direkt på stört.

När jag sa att jag önskade att jag inte skulle sova bort hela ledigheten till H, svarade han att det kommer att gå max tre dagar så har du vänt på dygnet.

Har han en förutfattad mening eller? Känner han mig rätt väl?

4 kommentarer:

LoWa sa...

Jag är lite kluven där: visst vi är lediga 8 veckor och då borde vi ju hinna med en massa saker. Särskilt om man skuttar upp i ottan. Men å andra sidan så det jag vill mest av allt är ju att hinna med att verkligen ta det lugnt. Ta dagarna som de kommer och slappa. Att ha långledig är inte bara av godo. Men jag ska inte klaga... =)

Annis sa...

Helt riktigt, så du tänker jag inte ha dåligt samvete då klockan är lite senare än ottan....

Vi slappar, det är bäst!

Anonym sa...

Det är nog lätt hänt att det blir så tyvärr...framför allt nu när det är så vamt på dagarna så är kvällarna guld värda och då kanske man är uppe längre och då blir det naturligt att morron oxå blir senare....men jag förstår att man iinte vill att det blir så...
Själv så vet jag att jag brukar tänka att början på semestern att jag är ledig sååå länge och vips så ärm an på sista veckan innan jobbet och vad har man gjort...inte ett sketet dugg...
möjligtvis en semester dags tripp....

Anonym sa...

För nga år sedan var jag oxå ledig 8 v men då i hjälp av fp som jag kunde dryga ut det med...Har man skolbarn så tycker jag man skulle få ngn form av ledighet att plocka ut på loven....semestern räcker inte långt...Du har det bra som är ledig då.....
Vår minsta tös måste ha ngt strikta strukturer så nu har jag plockat ut fp så hon ska slippa byta fritid flera ggr om dagen (öppningsfritids/stängningfritids + vanligt fritids) Så den här sommaren blir det inte 8 v utan 6 v men med garantidagar....Det blir inte mkt pengar men vad jag gör man....
Jag har sökt vårdbidrag och inom 4 mån får jag besked om jag får det till hösten....Så jag kan forsätta jobba 75%....
SKönt med sommarlov snart!