onsdag 25 juni 2008

Vuxna fattar nog ingenting.

Något som jag funderat på är hur en del yngre människor kan vara så öppna? För inte allt för länge sen var jag och badade vid ett stenbrott här hemmavid. Jag och lilldottern lägger oss intill tre tjejer och en kille, uppskattningsvis är ungdomarna någonstans mellan 14 och 16 år. De ser ut att ha trevligt tillsammans efter en stund ser jag att killen är ihop med en av tjejerna, de badar och pussas lite gulligt där i strandkanten. Sen har det dock blivit dags att gå upp och torka. Jag småpratar med lilldottern och läser i min bok lite förstrött. När man ligger så nära på en strand, som man oftast gör är det heller inte svårt att låta bli att "tjuvlyssna" på deras konversation. Rätt som det är ser jag att tjejen lägger sig uppepå killen (iförd endast bikini). Kan ju bara gissa hur testosteronet arbetar i denna unga kille. Men hör nu här kommer det som jag gamla tant reagerade starkt på. Killen knyter upp tjejens bikinitrosa på ena sidan och där ser man hennes nakna lilla stjärt (hon står dessutom på armarna över honom) varpå killen smeker hennes lilla rumpa, helt ogenerat.

Någon som dock känner sig generad och inte vet riktigt var hon ska titta så är det jag. Lilldottern ser inte riktigt ut att ha upptäckt det pågående skådespelet (thank´s good lord). De andra två tjejkompisarna tittar lite fnissande på varandra men låtsat sen som om det regnar. Snart (men det känns som en evighet) slutar de och tjejen rullar av (trosan är åter knäppt).

Efter en stund reser sig de unga kärleksparet varpå en av tjejkompisarna frågar " var ska ni? " " Vi går bara och kissar" säger tjejen med snörbikinin. De andra två tjejerna tittar först på henne och sen på varandra. "Ja, ja, svarar dom"

Det är så sköööönt att kissa i skogen. Rätt uppenbart om man säger så. Båda hade ett rätt nöjt om än lite oskyldigt ansiktsuttryck när det kom tillbaka. När jag kom hem var jag tvungen att berätta allt för min äldre tonårstjej.

Varning, varning så får du inte bete dig där ute!

Inga kommentarer: