lördag 21 juni 2008

Tack till värden och värdinnan.

För att vara en svensk sommar får man tacka och vara mycket nöjd med årets midsommarväder. Vi har firat på ett mycket trevligt sätt med goda vänner. Grejen är nog bara att jag inte riktigt orkar vara vaken så länge längre. Lite askungenaktig där vid tolvslaget vill jag bara springa iväg (inte för jag måste, men för jag vill). Skalmans sovklockan ringer och det verkar som om jag fått låna den. Nåja, jag satt artigt kvar och gäspade lite diskret till klockan halv två. Vi började själva firandet redan klockan halv ett på midsommaraftonen och har nu sedan någon timme hittat hem igen. Jag som oftast är den kloka och duktiga i familjen har inte druckit speciellt mycket alkoholhaltiga drycker, men ätit duktigt kan jag lova att jag gjort. Jag undrar fortfarandet om mitt tränande någonsin kommer att återuppstå igen? Nu har uppehållet varat i sexton veckor. Jag tror att jag minst sagt kan säga att jag vilat mig i "form" nu.

2 kommentarer:

LoWa sa...

Och jag skulle tagit upp min GI-diet igen den 12 juni när jag gick på ledighet... Hm. Jag har liksom fortfarande inte hittat min GI. Skalmansklockan däremot har jag anpassat mig till. Sova ofta och länge. Äta mycket och ofta. Kommer bli svårt att anpassa sig till bikinin...

Anonym sa...

Det räcker med att man "hoppar" över nga dagar i sitt tränande så tappar man formen på ngt sätt....
Nu har jag inte gått på en vecka och det tar emot nu att komma ut...Så det behövs så lite för att man ska tappa "orken"...