torsdag 26 juni 2008

Ärlighet och uppriktighet mina barn...

Att vi alla försöker uppfostra våra barn till att vara ärliga och stå för vad man tycker, är något som även jag försökt med. Nyligen fick jag ett levande exempel på detta. Yngsta tjejen säger till mig efter jag tagit bort handduken och borstat igenom håret (har nyligen färgat det).

"Mamma du ser ut som en häxa"!

"Va dårå"? undrar jag.

"Men....du ser verkligen ut som en häxa....sådär råttfärgat" får jag till svar.

"okej, tack min lilla sköna prinsessa" (svarade jag inte)....

Okej, nu vet vi alla det. Tur att det finns ärliga personer. Jag stod och valde mellan två färger i affären. Den ena med lite rött inslag i och den här andra mer "häxfärgade". Ida, valde den sistnämnda (tur hon inte är hemma).....

Men som sagt det finns ju affärer som bara livnär sig på att sälja hårfärgningsmedel. Men vi får se sista chansen går nu....jag sitter med lite slingfärg i....(hade i rätt mycket kan jag tala om).


Detta är sååå typiskt mig.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, de kan de små liven...Det blev säkert bra tror jag...
Ibland säger de sakern är ngt blir annorlunda och har de sett dig nga dagar i den färgen så tycker de nog att det är snyggt ...Jag har blivit så gråhårig på äldre dagar så för mig blir det alltid svart färg...Har alltid gillat den färgen..
Ibland får jag för mig att jag ska ha rött inslag i men ångrar mig alltid efter det tag...

Annis sa...

Tack för stödet! Det blev bra till sist...puh...