tisdag 24 juni 2008

Med darrande armar

Klipper just nu häcken, jag började trots allt redan före skolavslutningen och hann ganska långt. Nu har det ju gått ett tag och idag tog jag ny fart. Vi har massor av häck runt vår tomt. Det är asjobbigt och den är rejält hög och maskinen är tung. Förra omgången jag klippte kände jag mig lite häftig på något sätt där jag stod med maskinen som lät med högt ljud. Grannarna som åkte förbi tittade ovanligt glatt och vinkade (speciellt männen), de måst ha tänkt "vilken stark och häftig brud, undra vad hon gjort av sin klena karl?"

Skämt och sido, men jag tror jag kan förstå varför män ibland känner sig så manliga när de står där med apparaten...hihi....

Grejen är den att jag brukar aldrig göra den här sortens arbete, men min "klena" karl har varit hemma och sjukskriven för tennisarmbåge den sista tiden och då går det inte. Det har helt enkelt blivit gumman och gubben som bytte sysslor här hos oss.....

1 kommentar:

LoWa sa...

Vi har oxå massor med häck. Som ska klippas. Och häcken är liksom just precis lite för hög. Jobbig arbetsställning: stå på tå med armanra uppåt med maskinen. Ett år för länge sedan klippte jag all häck själv i rena rama ilskan då sambon och jag tjafsat om nåt innan. Jädrar vad styrka man fick då när man var arg! =)