onsdag 11 juni 2008

Jordgubbstårta

Jag av alla människor har bakat en jordgubbstårta som jag bjöd mina kollegor på idag. Suprise utan dess like och den gick att äta och smakade tom gott. Det konstiga med kalasdagar är att man får en konstig känsla i magen. Ena stunden är jag hungrig och fattar inte varför jag är det när jag både ätit frukost, tårta och kaffe och sen lunch och därefter en bit tårta med kaffe igen! Sen är jag mätt (inbillar jag mig eller jag borde ju i alla fall vara det efter alla intag). Efter ett tag känner jag den där konstiga magkänslan igen. Jag vill rapa ut en massa luft och sen moffa i mig ett halvt suggarsel och en skopa brännvin och lägga mig ner och må bra.

Om jag skulle fråga "matdoktor" Paulin skulle han troligen svara att jag "leker med GI-värden på ett mycket ohälsosamt sätt".

1 kommentar:

Anonym sa...

Men det ÄR gott! Jag har också bakat en idag. Kramar MalinSofie