lördag 28 juni 2008

Tröttare än en tonåring...

De som känner mig vet att jag sover gott på morgonen...egentligen hela natten, när jag väl somnat.När jag har lagt mig i sängen och på kudden tar det en kvarts skekund innan jag sover. Annars är det lätt att vända på timmarna nu när man är ledig. Jag är vaken rätt sent och sover gärna rätt länge, för att uttrycka mig i klartext. Idag är det då dotterns 15-årsdag. Igår precis innan John Blund annlände sa jag till Håkan: "Vi behöver väl inte ställa klockan? " Han vaknar nämligen jämt nu och då, nätterna igenom och hör till den sorten som ligger vaken och har svårt att somna. "Nej, det är lugnt, jag vaknar och väcker dig" svarar han. Ja, vi skulle ju upp och sjunga för tjejen.

Imorse vaknar jag, (notera i morse)...klockan 09:15 av att telefonen ringer. Jag ser lite med ett halvöppet öga de röda siffrorna på klockradion. Håkan "studsar" upp och väser: " Vem är det som ringer så här tidigt?" Han svarar och jag hör vidare igenom min dvala " Skyddat nummer och ingen som säger något, vem är det?"

Nåja, inget vi kan få veta just då...men jag gissar på svärmor. Vi gör oss snabbt redo för intågandet till Ida. När vi sjungit färdigt med våra flerstämmiga röster säger hon: " Jag trodde ni aldrig skulle komma".

Stackars gumman, klart vi gör!

Senare under eftermiddagen säger Ida att hon har något att bekänna.

"Det var jag som ringde i morse"......

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj...det är inte lätt att få ligga och vänta när man fyller år och vill ha snabbt.......Men hon var smart...det blev lite fart i er :0)...
Jag vet jag frågade min grabb för nga år sedan var som bäst med hans födelsdag och då svarade han uppvaktande på morgonen samt paket naturlgitvis.....Så visst är det ngt speciellt just det som är på morgonen.........

LoWa sa...

Haha - det var väldigt fyndigt av henne!!!! *skrattar högt*

Vickiehickietorian sa...

åhhh, gud jag skulle avlida av samvetskval.