lördag 5 juli 2008

ÖB som är överskottsbolaget eller??

Idag innan jag lämnade raggarna och Västerås så kom jag på att jag skulle svänga in förbi ÖB. Tänkte handla lite billigt schampo och andra rengöringsmedel som alltid går åt. Jag hann väl inte mer än in genom svängdörren och knappt börjat "tallat" på de olika schampoflaskorna som lyckligt och väl stod direkt innanför dörren (konstigt att man alltid måste känna på alla varor, vrida och vända innan man bestämmer sig för att slå till).

I alla fall så händer det som bara inte får hända (men gör det med mig, känns det som ialla fall, allt för ofta på affärer och andra olämpliga ställen). Känsliga läsare uppmanas sluta läsa här....

Jag blir tvärbajsnödig. (konstigt att det ska vara pinsamt att skriva om sånt, för sånt händer väl alla på både lämpliga och olämpliga ställen?? Jag har faktiskt läst en liknade historia på en annan blogg).

Fasen, jag som hade tänkt gå där i godan ro och titta och hitta sånt som jag både kan ha och va utan. Nu var det bara att raffsa åt sig det som var tänkt innan. Ja, ibland var jag tvungen att stanna upp och liksom titta extraintresserat på någon vara för att knipa igen skiten för att skriva en klarspåk....

Puuh har du läst vidare? Kunde du inte låta bli? Töntigt? Ja och nej, men otroligt att det bara händer på alla dessa ställen som man inte vill att det ska hända på...

Jag har nu mera funderat på om inte ÖB lika gärna kunde betyda överbajsnödig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha,jag det är inte lätt när man blir nödig så där...precis som barnen..Kommer hastigt på..Även om man frågat de innan man går in genom svängdörrarn så blir det alltid samma visa..att man får släppa det man har och gå och leta upp toa..

Anonym sa...

Ja, det var jag som skrev förra inlägget...